Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumHusky Dane: Diverse om Husky DaneOMØ 85
Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

OMØ 85

Hej med jer

Jeg har kig på en OMØ 85 fra 76, og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

• Som jeg forstår det, er en OMØ 85, en Husky Dane 850, bare med en lidt enderledes indretning, er det Korrekt? Og i så fald må den jeg har kig på jo være en af de første 66 stk?

• Båden er umiddelbart i pæn stand, men er der noget jeg skal være særligt opmærksom på, ved køb af denne lidt ældre dame? Motoren er den originale, og har ikke været renoveret.

Hej Bjørn,

En OMØ 85 er en Svensk båd, som Husky Dane er baseret på, og ikke en af de 66 både der blev bygget på Baess Boats væft i Stege. Dog er Husky Dane bygge nr. 1, fra Baess Boats, faktisk lavet på et skrog der er leveret af det Svenske værft der byggede OMØ 85.

Dvs. den OMØ 85 du kikker på er bygget i Sverige. Du kan finde lidt historie om OMØ 85 her: https://huskydaneklubben.dk/omo-850/

Nu skriver du ikke hvilken motor der er tale om, men det kan være  en Ford 2712E. Denne motortype er en solid motor, der kan holde længe, hvis den passes! Du skal dog være opmærksom på at det kan være svært at skaffe reservedele, hvilket jo gælder for alle ældre motorer.

Hilsen

Morten

Total Page Visits: 1445 - Today Page Visits: 9